Aantal bleisure trips onveranderd sinds 2011

AMSTERDAM, 13 juli 2016 –  Het koppelen van enkele vakantiedagen aan een zakelijke trip lijkt een toenemend fenomeen. Het tegendeel is echter waar, blijkt uit een analyse van 29 miljoen zakenreizen door Carlson Wagonlit Travel Solutions Group. De resultaten van het onderzoek tonen aan dat deze bleisure trend de afgelopen vijf jaar niet in omvang is toegenomen.

Uit de kwantitatieve resultaten komt naar voren dat één op de vijf zakelijke reizigers jaarlijks hun zakelijke reis verlengt voor privédoeleinden. In bijna de helft van de bleisure reizen, worden de vrije dagen aan het einde van de reis geplakt. In 34% van de gevallen wordt aan het begin van de reis van vrije dagen genoten, terwijl de overige 20% zowel voor als na de zakenreis extra dagen opneemt.

Opmerkelijk is dat vrouwelijke zakenreizigers meer bleisure trips plannen dan hun mannelijke collega's. Millennials verlengen ook graag hun zakelijke reis voor privé-activiteiten. De aantrekkelijkheid van de bestemming in relatie tot de plaats waar reizigers vandaan komen is tevens van grote invloed op het boeken van bleisure trips. De route Londen/San Francisco scoort bijvoorbeeld 23%, terwijl de route Londen/Parijs route maar 2% scoort.

Catalin Ciobanu van CWT Solutions Group: "Hoewel steeds meer mensen overwegen om recreatieve/vrije dagen te koppelen aan hun zakenreis resulteert dit niet in een reële stijging van het aantal bleisure reizen. De uitkomsten zijn interessant en ze helpen ons om het bleisure mechanisme beter te begrijpen. Ons advies aan Corporate travel managers is om binnen het formele reisbeleid rekening te houden met de bleisure reiswensen van hun medewerkers.”

De uitkomsten van dit onderzoek van CWT Solutions Group zijn gebaseerd op wereldwijd geboekte zakenreizen tussen 2011 en 2015.

Lees: A quantitative look at the bleisure phenomenon

Over Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2015 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 24,2 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.