CWT vergroot betrokkenheid bij start-ups door samenwerking Plug and Play

AMSTERDAM, 25 februari 2016 – Carlson Wagonlit Travel (CWT) kondigt nieuwe samenwerking aan met Plug and Play, een leidende start-up accelerator in Silicon Valley. CWT gaat Plug and Play assisteren bij het selecteren van de meest veelbelovende start-ups in de productcategorie Travel & Hospitality.

De missie van Plug and Play Travel & Hospitality is het signaleren, in kaart brengen en ondersteunen van technologieën die bepalende kunnen zijn voor de ontwikkeling van de travel & hospitality industrie. Plug and Play zal CWT’s uitgebreide ervaring in de reisindustrie in 2016 inzetten voor het selecteren van 20 tot 30 start-ups in de genoemde categorie. De start-ups volgen een 3 maanden durend programma waarin ze werken aan oplossingen voor de verschillende stadia van (zaken)reizen. Ze worden bijgestaan door leidende partijen binnen alle geledingen van de travel & hospitality branche. Het opzetten van pilots en het leggen van contacten met investeerders behoren ook tot de mogelijkheden.

Vincent Lebunetel, Vice president, Corporate Innovation CWT: “Door deze samenwerking met Plug and Play kunnen we pro-actief verbindingen leggen binnen de complexe reisindustrie. We hebben een gezamenlijk belang. Wij krijgen een andere kijk op onze branche en kunnen contact maken met de meest innovatieve partijen op het gebied van zakenreizen. De start-ups op hun beurt hebben het voordeel van onze ervaring en expertise.”

“We zijn zeer verheugd over de samenwerking van CWT met Plug and Play’s Travel and Hospitality Center of Innovation. De focus van CWT op innovatie is evident en uniek”, volgens Amir Amidi, Managing partner of Plug and Play Travel & Hospitality. “CWT’s systematische aanpak met betrekking tot innovatie zal hen helpen om contacten te leggen met bedrijven die mogelijk op termijn een belangrijke impact hebben binnen de reisindustrie. We dragen met enthousiasme bij aan de verdere innovatie van CWT.”

Over Plug and Play Tech Center

Plug and Play Tech Center is wereldwijd de grootste internationale technologie accelerator en venture fund. Sinds de oprichting in 2006 is ons programma behoorlijk uitgebreid en omvat inmiddels ondernemers uit 24 landen en biedt de benodigde middelen om met succes te opereren in Silicon Valley. Met meer dan 350 start-ups en 300 bedrijfspartners is het ultieme start-up ecosysteem gecreëerd. Plug and Play investeert in 180 leidende Silicon Valley bedrijven en organiseert meer dan 365 netwerkevenementen per jaar. Bedrijven onder onze hoede hebben meer dan 3,5 miljard US dollars opgehaald aan financiële fondsen. Onze portfolio bestaat onder andere uit: Dropbox, Lending Club, PayPal en SoundHound. Voor meer informatie: www.plugandplaytechcenter.com.

Over Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2015 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 24,2 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.