Carlson Wagonlit Travel onderstreept haar MVO-inspanningen in vierde Responsible Business rapport

AMSTERDAM, 28 juni 2016 – Carlson Wagonlit Travel (CWT) publiceert haar vierde jaarlijkse Responsible Business rapport. Het rapport laat zien hoe CWT een leidende partij is in ethisch en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ook bevat het rapport unieke en persoonlijke verhalen van medewerkers wereldwijd. Zij laten zien welke rol verantwoord ondernemen binnen hun werkgebied inneemt.

Kurt Ekert, CWT’s onlangs aangestelde President & CEO: “Toen ik in april bij het bedrijf aantrad, werd direct duidelijk dat verantwoord ondernemen integraal deel uitmaakt van de bedrijfscultuur van CWT en de manier waarop wij zaken doen. Ik ben enthousiast over de ingeslagen weg en de wijze waarop we onze positie als leidende partij binnen de reisindustrie in Responsible Business verder kunnen versterken.”

Ecovadis, een onafhankelijk adviesbureau dat milieu-, sociale en ethische prestaties van organisaties beoordeelt, heeft CWT’s inzet op dit gebied in 2016 erkend met een zilveren rating. CWT scoorde de hoogste cijfers in alle Ecovadis categorieën van maatschappelijk verantwoord ondernemen.

CWT boekte vorig jaar aanzienlijke vooruitgang in alle zeven domeinen van verantwoord ondernemen. De belangrijkste prestaties zijn onder andere een verbeterde wereldwijde milieurapportage, doorlopende en systematische training op het gebied van ethisch beleid, implementatie van een wereldwijd verantwoord inkoopprogramma en de lancering van een Responsible Business programma voor werknemers.

Lees het volledige rapport

Over Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2015 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 24,2 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.