Inzet van Strategic Meetings Management in 96% succesvol

AMSTERDAM, 30 juni 2016 – Bedrijven die een programma hebben om hun meetings strategisch te beheren, geven dat deze aantoonbaar waardevol is. Als belangrijkste voordelen van de inzet van een Strategic Meetings Management (SMM) programma worden genoemd: meer transparantie in de uitgaven, kostenbesparingen, inperken van risico’s en een betere naleving van het reisbeleid. Uiteindelijk leidt dit alles tot een verbeterde efficiency met betrekking tot vergaderingen en evenementen. Dit blijkt uit een nieuw wereldwijd onderzoek, uitgevoerd door Carlson Wagonlit Travel (CWT) en de BTN Group.

Het onderzoek Driving Success in Strategic Meetings Management gaat in op de voordelen van een SMM-programma. De helft van de respondenten met een SMM-programma geeft aan een besparing te hebben gerealiseerd van 10%. 17% zegt zelfs dat de besparing meer dan 15% bedraagt. Op het gebied van kostentransparantie en –reductie valt direct grote winst te behalen door het centraliseren en contracteren van hotel suppliers.

Ondanks deze aanzienlijke voordelen staat de SMM-markt in de kinderschoenen. Door het ontbreken van een standaardmethode is de perceptie dat het complex is om een SMM-programma te implementeren. Het tegendeel is echter waar. Het is juist eenvoudig omdat elk programma uniek is. Het kan dus flexibel worden afgestemd op de specifieke behoefte van een bedrijf.

Kari Wendel, Senior Director of Global SMM Strategy & Solutions: “Op grond van het onderzoek is ons advies: start niet te ambitieus bij het initiëren van een SMM-programma. Houd het simpel en focus op de strategie. Toon eerst de waarde aan en optimaliseer daarna stapsgewijs de verschillende aspecten van het programma”.

Voor de studie zijn meer dan 20 travel en meetings management experts en SMM professionals geïnterviewd. Daarnaast hebben ruim 246 meeting & events planners wereldwijd een online enquête ingevuld.

Lees het volledige rapport

Over Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2015 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 24,2 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.