Nieuwe CEO voor Carlson Wagonlit Travel

AMSTERDAM, 21 april 2016 – Kurt Ekert is per direct aangesteld als nieuwe President & CEO voor Carlson Wagonlit Travel (CWT). Hij neemt deze functie over van Douglas Anderson. In deze rol zal Kurt rechtstreeks rapporteren aan de Raad van Bestuur van moederbedrijf Carlson.

Onder Douglas Anderson’s leiding transformeerde CWT zich tot een effectieve organisatie en werd wereldwijd marktleider in zakenreizen. Ook werd aanzienlijke vooruitgang geboekt in technologische reisproducten, onder andere door de overname van WorldMate. Douglas verlaat het bedrijf om nieuwe mogelijkheden na te streven.

Kurt Ekert was voorafgaand aan zijn aanstelling Executive Vice President & Chief Commercial Officer bij Travelport. In een tijdsbestek van ruim 5 jaar veranderde hij het productaanbod en de productproposities van Travelport in alle belangrijke kanalen. Daarnaast zorgde hij voor een consistente groei, met als hoogtepunt een succesvolle beursgang. Voor zijn laatste functie bij Travelport bekleedde hij gedurende negen jaar diverse leidinggevende functies bij het bedrijf, waaronder die van Chief Operating Officer Europe. Daarvoor was hij zes jaar werkzaam bij Continental Airlines.

Over Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2015 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 24,2 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.