Nieuwe Director CWT Meetings & Events

AMSTERDAM, 9 maart 2016 – Wendelien Lodder is aangesteld als Director CWT Meetings & Events Benelux. In deze functie is zij verantwoordelijk voor zowel de operationele als commerciële aansturing van het complete Meetings & Events Benelux team, bestaande uit 40 medewerkers.

De laatste zes maanden gaf Wendelien als Head of M&E NL al leiding aan het Nederlandse team. Deze verantwoordelijkheid is nu uitgebreid met de Belux organisatie. Daarnaast maakt Wendelien nu onderdeel uit van het CWT Benelux Leadership Team.

Wendelien startte in 2012 haar carrière bij CWT Benelux als Sales Manager. Haar sterke leiderschapskwaliteiten richting de commerciële teams en haar focus op business development hebben de basis gelegd voor de toekomstige groei van de CWT M&E organisatie.

In haar nieuwe rol zal Wendelien zich vooral richten op de strategische inzet van het complete M&E dienstenpakket. Daarnaast zal zij - samen met de teams van Sales en Operations – invulling geven aan de verdere ontwikkeling en groei van het huidige klantenpotentieel.

Voordat ze bij CWT in dienst trad was Wendelien werkzaam als International Business Development Manager bij American Express Business Travel.

Over Carlson Wagonlit Travel
Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2014 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 27,3 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend.