Nieuwe virtuele en mobiele betalingsoplossing dient gemak van zowel de zakenreiziger als hèt bedrijf

AMSTERDAM, 20 september 2016 – Carlson Wagonlit Travel introduceert een nieuwe virtuele oplossing voor het betalen van de hotelkosten in samenwerking met Conferma. Via CWT’s Virtual Payment Solution rekenen zakenreizigers hun hotelrekeningen centraal af. Het voordeel hiervan is dat men geen fysieke creditcard op zak hoeft te hebben of het bedrag eerst moet voorschieten met een privé creditcard. De gebruiksvriendelijke TripPay app voor de zakenreiziger maakt onderdeel uit van deze betaaloplossing.

CWT Virtual Payment Solutions werkt als volgt: voor elke hotelreservering wordt automatisch een tijdelijke virtuele creditcard aangemaakt die bestaat uit een unieke 16-cijferige code. De werkgever bepaalt zelf vooraf welke kosten daarmee worden gedekt. In de regel zijn dat de kosten van de hotelovernachting plus tax en ontbijt. Als de reiziger na zijn of haar verblijf uitcheckt wordt de virtuele creditcard belast met het vooraf vastgestelde bedrag.

CWT biedt de nieuwe betalingsoplossing in combinatie met de TripPay app van Conferma. Deze biedt de reiziger een overzicht van alle reizen plus hotelovernachtingen via CWT’s virtuele betaaloplossing. Voor elke hotelovernachting is in een oogopslag het unieke virtuele creditcardnummer zichtbaar plus details over het hotel, aankomst- en vetrekdatum, in- en uitchecktijden en uitgavelimiet.

De voordelen van CWT Virtual Payment Solution op een rijtje:

Minder administratieve rompslomp, dus gemak voor de reiziger: hotelkosten worden direct in rekening gebracht bij het bedrijf, voorschieten van de rekening met een privé creditcard en achteraf declareren is niet meer nodig.

Naadloze boekingservaring: het hotel ontvangt automatisch een bevestiging voor het valideren van de reservering.

Minder fraudegevoelig: Een virtuele creditcard wordt aangemaakt voor het voldoen van de rekening bij het geselecteerde hotel. De geldigheid is beperkt tot een bepaalde periode en de uitgaven zijn gelimiteerd.

Verbeterd inzicht in de totale reiskosten: Travel managers hebben per medewerker direct inzicht in de totale reisuitgaven, dit vergroot de controle op het reisprogramma.

Verbeterde naleving reisbeleid: Zaken als leverancierskeuze, uitgavelimiet, bedrag en datum zijn vooraf vastgelegd.

Veilig: CWT Virtual Payment Solutions voldoet aan de hoogste veiligheidsnormen van Payment Card Industry (PCI).

In de loop van volgend jaar zal CWT Virtual Payment Solution ook beschikbaar worden voor het verrekenen van kosten bij low cost vliegmaatschappijen. En op termijn komen ook facturen van andere leveranciers in aanmerking voor deze centrale betalingswijze.

Over Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2015 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 24,2 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.