Mobiele hotelboekingen via reis app CWT To Go nemen een vlucht

AMSTERDAM, 18 april 2016 – In het eerste jaar na de introductie van de mobiele hotelboeking functionaliteit van reis app CWT To Go groeit het aantal hotelboekingen maandelijks* met 20%. Klanten zijn zeer positief over de boekfunctie voor hotels.

Het boeken van hotels via de app is al mogelijk in 17 landen voor ruim 600.000 geregistreerde gebruikers. De functionaliteit is geschikt voor het hotelprogramma van elk bedrijf. Specifiek onderhandelde tarieven en voorkeursaanbieders kunnen in de app worden geladen. Klanten van CWT hebben bovendien toegang tot meer hotels dan ooit: een totaal van 467.000 hotels wereldwijd. Ongeveer 15% van alle hotelboekingen worden inmiddels gemaakt via de app.

Reizigers over de hotelfunctionaliteit**: “het is mijn manier voor het boeken

van hotels”, “gebruikersvriendelijk, snel en eenvoudig te gebruiken” en “de snelste manier om informatie over hotels te krijgen en direct te boeken”.

David Moran, executive vice president CWT: “Het is een win-win situatie. Travel managers vinden het fijn dat reizigers hun hotel mobiel kunnen boeken volgens het onderhandelde hotelprogramma. Een grote pré voor hen is ook dat het traceren van reizigers geregeld is. Reizigers onderweg prijzen de flexibiliteit van het boeken van hotels in slechts een paar kliks.”

Momenteel test CWT de mogelijkheid om ook vluchten via de CWT To Go reis app te boeken. Naar verwachting is deze functionaliteit later dit jaar in meerdere regio’s beschikbaar. Reizigers zijn nu al heel positief over deze nieuwe ontwikkeling.

Meer informatie over CWT To Go vindt u hier.

*Gebaseerd op reizigersinformatie van CWT top 25 klanten

**Representatieve opmerkingen via de Google Play Store

Over Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is een internationaal leidende organisatie op het gebied van zakelijk reismanagement en meetings & events. CWT bedient bedrijven en overheidsinstanties van uiteenlopende omvang in meer dan 150 landen en gebieden. Door het optimaal benutten van de vakkundigheid van haar medewerkers en technologische innovaties helpt CWT haar klanten om het hoogst mogelijke rendement uit hun reisprogramma te halen op het gebied van besparingen, dienstverlening, veiligheid en duurzaamheid. De organisatie levert op toegewijde wijze hoogwaardige diensten en ondersteuning aan reizigers. In 2015 bedroeg de pro forma omzet van CWT van 100% dochterondernemingen en joint ventures 24,2 miljard USD. Als onderdeel van duurzaam ondernemen heeft CWT de United Nations Global Compact ondertekend. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.