Carlson Wagonlit Travel sponsort internationaal team tijdens Race Across America 2017

Amsterdam, 16 maart 2017

Carlson Wagonlit Travel (CWT) sponsort Team Endeavour, een vier koppen sterk wielerteam dat mee doet aan de 34e Race Across America in juni 2017. Het team zamelt hiermee geld in voor ECPAT International, een wereldwijd netwerk van maatschappelijke organisaties dat de problematiek van seksuele uitbuiting van kinderen gericht aanpakt.

Team Endeavour moet de 4.900 km estafette race non-stop in negen dagen voltooien. Het team heeft zich ten doel gesteld om daarbij minimaal 100.000 USD in te zamelen. Alle teamleden werken bij CWT: Andrew Jordan en Jasper Hasell (Londen, UK) en Lisa Akeroyd en Brendan Cox (Sydney, Australië). Ze fietsen van West naar Oost en doorkruisen de twaalf staten van de VS, begeleid door een team van artsen, fietsmonteurs, voedingsdeskundigen en een teammanager. De race begint over ongeveer 100 dagen.

“Het werk van ECPAT gaat ons nauw aan het hart", aldus Kurt Ekert, President & CEO Carlson Wagonlit Travel. "Door het sponsoren van Team Endeavour bij deze grote uitdaging hopen we naast de financiële ondersteuning voor hun belangrijke werk bij te dragen aan het zichtbaarder maken van deze problematiek".

"Kinderen die het slachtoffer zijn van seksuele uitbuiting worden geconfronteerd met een van de zwaarste fysieke, sociale en psychologische uitdagingen denkbaar. Hun streven om uit het slachtofferschap te komen vereist een ongelooflijk uithoudingsvermogen en krachtige geest. ECPAT International is blij dat Carlson's Team Endeavour deze zware fysieke uitdaging aangaat voor deze minderjarige slachtoffers ", aldus Dorothy Rozga, Executive Director, ECPAT International.

"Het enthousiasme en uithoudingsvermogen van Andrew, Jasper, Lisa en Brendan symboliseren de kracht en vastberadenheid van de minderjarige slachtoffers. ECPAT hoopt dat de deelname van Team Endeavour alle 18.000 medewerkers van CWT zal inspireren om zich ook in te zetten voor deze kwetsbare groep kinderen."

Het sponsorschap van CWT helpt het team bij het bereiken van hun doel. Andere partners en sponsoren die worden aangehaakt voor het leveren van (logistieke) diensten en een stuk ondersteuning doen dit geheel belangeloos.

"Door de genereuze steun van CWT kunnen we ons volledig focussen op dit fondsenwervende evenement ", zegt Andrew Jordan, teamcaptain en Chief Technology Officer van CWT. "Door mensen en netwerken vanuit de hele wereld te verbinden kunnen we echt een verschil maken - en EPCAT helpen bij de bestrijding van de seksuele uitbuiting van kinderen."

Wilt u het team ook sponsoren?: https://www.cwtraam2017.com

Meer over ECPAT: www.ecpat.org

Meer over de Race Across America: www.raceacrossamerica.org

Media contacten:

Chris Reese, Verenigde Staten: +1 651 357 0877

Julian Walker, EMEA: +44 77 7582 2766

Email: RAAM@carlsonwagonlit.com

Over Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is wereldwijd marktleider in zakenreizen en meetings & events - en bedient klanten in circa 150 landen. Onze technologische oplossingen -gecombineerd met de expertise van meer dan 18.000 mensen- helpt onze klanten het optimale uit hun reisprogramma te halen, terwijl tegelijkertijd de reizigers verzekerd zijn van een best-in-class service. In 2016 realiseerde CWT een totaal transactievolume van 23 miljard US Dollars. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.