Zakelijk efficiënter en fraude-resistent reizen dankzij virtuele betaaloplossingen

Gedigitaliseerde reizen vragen om cyberoplossingen

Amsterdam, 12 juni 2017

Carlson Wagonlit Travel, de wereldwijde travel management organisatie, publiceert vandaag een white paper met de titel: The Virtues of Virtual Payment. In deze white paper wordt verder ingegaan op de verschuiving in behoeften van gedigitaliseerde reizen; virtuele betaaloplossingen (Virtual Payment) worden bij steeds meer bedrijven en overheden gemeengoed. Virtual Payment werkt met een systeem van digitale creditcards, die direct kan worden uitgegeven en gecentraliseerde facturering mogelijk maakt.

“Virtuele betaaltransacties maken gebruik van een uniek ID, hierdoor is het makkelijker om een transactie te traceren en te volgen, en het is ook praktisch bij de aanpak van frauduleus misbruik” aldus Clive Cornelius, Senior Director Global Card Products bij Carlson Wagonlit Travel. “Deze digitale betalingsoplossing is een veilige en aantrekkelijke optie voor bedrijven die hun betalingsverkeer willen centraliseren, inefficiëntie ten aanzien van betalingsverplichtingen willen aanpakken en potentieel misbruik van corporate creditcards willen verminderen. Uiteindelijk leidt dit alles tot meer flexibiliteit bij werkgevers.”

Virtual Payment lost veel problemen en uitdagingen op die nog zijn verbonden aan het gebruik van de traditionele corporate creditcard programma’s, waaronder:

• Beschikbaarheid. Niet elke medewerker die reist ontvangt een corporate creditcard.
  • Veiligheid. Fysieke creditcards kan men verliezen, worden gestolen, gekopieerd of misbruikt.
  • Virtual Payment stelt bedrijven in staat om gebruiksparameters op te stellen, inclusief een kredietlimiet, gebruiksdata en gebruikslocaties. Dit vergroot de navolging van het opgestelde reisbeleid en vermindert fraude.
  • Rapportage. Alle vereiste rapportagegegevens worden vastgelegd, dat betekent helderheid en inzicht in de transacties.
  • Naleving reisbeleid. Virtuele kaarten kunnen worden gelimiteerd zodat alleen aankopen/transacties die binnen het reisbeleid vallen worden toegestaan.

CWT’s wereldwijde Virtual Payment programma wordt sinds juni 2014 aangeboden in samenwerking met Conferma en verbindt wereldwijd 26 verschillende bankpartners. De laatste maanden zien we een stijging van 35% in het aantal aanvragen voor virtuele creditcards. Deze alternatieve digitale betaalmogelijkheid kan voor meerdere valuta’s worden gebruikt en wordt steeds meer geaccepteerd door reisleveranciers.

Lees het volledige rapport ‘The Virtues of Virtual Payment’.

Over Carlson Wagonlit Travel

Bedrijven en overheden vertrouwen op ons om hun mensen met elkaar in contact te houden. Wij voorzien hun reizigers van een volledig afgestemde reiservaring waarbij we innovatieve technologie combineren met onze ruime ervaring. Elke dag helpen we reizigers op weg en vullen bijna 200 Boeing 747’s en 100.000 hotelkamers, en organiseren we 95 bedrijfsevenementen. We zijn met meer dan 18.000 mensen in circa 150 landen, In 2016 realiseerde we een totaal transactievolume van 23 miljard US Dollars. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl.

Volg ons op Twitter @CarlsonWagonlit en LinkedIn.

Maaike Boer

Media relaties CWT Nederland