Carlson Wagonlit Travel sluit meerjarige distributieovereenkomst met British Airways en Iberia

Geen extra heffing op ticketprijzen voor klanten van CWT bij deelnemende partijen

Amsterdam, 16 oktober 2017

Carlson Wagonlit Travel (CWT) kondigt een meerjarige distributieovereenkomst aan met British Airways (BA) en Iberia Airlines (IB). Door deze overeenkomst wordt vermeden dat klanten van CWT eerder aangekondigde toeslagen moeten gaan betalen voor boekingen gemaakt via de wereldwijde distributiesystemen (GDS) volgens de voorwaarden van moedermaatschappij International Airlines Group (IAG).

De overeenkomst - die van kracht is met ingang van 1 november 2017 – is van toepassing op zowel de zaken- als vakantiereizen van CWT klanten. CWT blijft met alle belangrijke partijen samenwerken om haar klanten te vrijwaren van extra kosten voor de producten van British Airways en Iberia.

“Deze overeenkomst versterkt ons langdurige partnership met BA en IB en benadrukt onze wederzijdse betrokkenheid bij het New Distribution Capabilities (NDC) concept voor het verbeteren van de productdifferentiatie ", aldus Brian Mogler, Senior Vice President, Global Supplier Management, CWT. “Hoewel CWT van mening is dat de GDS’en de meest geschikte platforms zijn voor de beste gebruikerservaring en een goede efficiëntie, zullen wij nieuwe technologieën en mogelijkheden blijven monitoren en evalueren".

Ian Luck, Head of Distribution at British Airways, zei: "We zijn verheugd over deze nieuwe overeenkomst, die zowel onmiddellijk als op de lange termijn voordelen zullen opleveren. Wij zijn vooral tevreden over de sterke toezegging van CWT om met ons, de GDS'en en andere technologiepartners samen te werken bij het voorzien van NDC-informatie en andere voordelen aan onze klanten.”

In mei 2017 kondigde IAG (moedermaatschappij van BA en IB) aan dat zij met ingang van 1 november 2017 een extra heffing van 10 US dollar zou invoeren voor elk tariefcomponent van een via een GDS gemaakte boeking. Een tariefcomponent betreft een gedeelte van een reis of reisroute tussen twee opeenvolgende tarieven, of een gedeelte van een traject. Zo bestaat een retourticket doorgaans  uit twee tariefcomponenten. Dit zou dus neerkomen op een IAG-toeslag van in totaal 20 US dollar.

Over Carlson Wagonlit Travel

Bedrijven en overheden vertrouwen op ons om hun mensen met elkaar in contact te houden. Wij voorzien hun reizigers van een volledig afgestemde reiservaring waarbij we innovatieve technologie combineren met onze ruime ervaring. Elke dag helpen we reizigers op weg en vullen bijna 200 Boeing 747’s en 100.000 hotelkamers, en organiseren we 95 bedrijfsevenementen. We zijn met meer dan 18.000 mensen in circa 150 landen, In 2016 realiseerde we een totaal transactievolume van 23 miljard US Dollars.

Volg ons op Twitter @CarlsonWagonlit en LinkedIn.

Mediacontacten:

Maaike Boer