New business voor Carlson Wagonlit Travel in 2016

CWT 3.0 strategie werpt eerste vruchten af

Amsterdam, 13 maart 2017

Wereldwijd boekte Carlson Wagonlit Travel (CWT) in 2016 goede resultaten. In totaal werd 2 miljard US Dollars aan new business gerealiseerd.

Kurt Ekert, President & CEO over de resultaten van 2016: "Wij zitten middenin een transitiefase om onze organisatie aan te passen aan de veranderde dynamiek van de markt en steeds verder evoluerende behoeften en verwachtingen van onze klanten. De nieuwe CWT 3.0 strategie begint haar eerste vruchten af te werpen”.

“Onze strategie is simpel: het creëren van een onovertroffen aanbod dat waarde toevoegt voor onze klanten en partners. Wij willen onze reizigers toegang geven tot de beste tools die bijdragen aan een optimale reiservaring. Maar we richten ons ook op het aanbieden van een uitgebreid hotelaanbod, aldus Ekert.”

In 2016 noteerde CWT meer dan 55 miljoen transacties1 wereldwijd, inclusief joint ventures. Het aantal gebruikers van de CWT To Go™ app nam toe met bijna 40%. Ook werd een substantiële bijdrage genoteerd in het aantal gemaakte hotelboekingen, deze is toe te schrijven aan de introductie van nieuwe tarieven en functionaliteiten.

De CWT Energy, Resources & Marine divisie werd opnieuw negatief beïnvloed door de lage olieprijzen en politieke veranderingen. Dit resulteerde in een afname van de reisaanvragen met 23%2. Desondanks sloot CWT 2016 af met een totaal transactievolume van 23 miljard US Dollars3.

CWT Meetings & Events organiseerde vorig jaar circa 35.000 meetings en evenementen, een toename van maar liefst 27% ten opzichte van 2015. Internationale bedrijven zochten naar nieuwe mogelijkheden om te consolideren en effectief gebruik te maken van hun budgetten alsmede het verbeteren van de deelnemerservaring.

CWT’s consultancypoot, CWT Solutions Group, breidde haar dienstenaanbod verder uit en realiseerde een omzetgroei van 13%.

1Exclusief internationaal gecontracteerde partners / 2Bij  constant valuta/ 3Inclusief internationaal gecontracteerde partner volumes voor CWT klanten