Vijfde Responsible Business rapport van Carlson Wagonlit Travel toont aanzienlijke vooruitgang in verantwoord ondernemen

Volgens EcoVadis* behoort CWT tot de top 1% van alle bedrijven wereldwijd met een verantwoorde bedrijfsvoering.

Amsterdam, 8 juni 2017

Carlson Wagonlit Travel (CWT) - de wereldwijde travel management organisatie - heeft haar leiderschap in verantwoord ondernemen verder versterkt. De aanzienlijke vooruitgang die is geboekt blijkt uit het vijfde jaarlijkse CWT Responsible Business rapport. Door haar aanhoudende en substantiële focus op het gebied van verantwoord ondernemen (MVO), behaalde CWT in 2017 de EcoVadis Golden-rating. Door deze toekenning behoort CWT tot de top 1% van alle bedrijven wereldwijd met een verantwoorde bedrijfsvoering.

“Verantwoord ondernemen is fundamenteel voor onze manier van werken. Het maakt onderdeel uit van onze dagelijkse werkzaamheden, bij alles wat we doen” aldus Kurt Ekert, president & CEO van Carlson Wagonlit Travel. “Ons MVO-beleid wordt ondersteund door publieke langlopende verplichtingen. Bedrijven en relaties weten daardoor dat ze samenwerken met een bedrijf dat zich in alle opzichten inzet voor een verantwoorde bedrijfsvoering.”

CWT bleef zich in 2016 verbeteren op alle zeven MVO-domeinen; Verantwoordelijk Ondernemingsbestuur, Ethiek, Personeelszaken, Mensenrechten, Milieu, Duurzame Producten en Diensten en Communautaire Betrokkenheid.

De belangrijkste resultaten:

• 94 procent van alle vastgelegde Responsible Business initiatieven voor 2020 zijn opgestart.
  • Meer dan 99 procent van de medewerkers zijn getraind in de Ethische Bedrijfscode.
  • 22 landen - tezamen goed voor 80 procent van CWT’s totale omzet - rapporteerden milieugegevens.
  • Er zijn 75 maatschappelijke initiatieven opgestart in 2016, waardoor het totale aantal maatschappelijke initiatieven uitkomt op meer dan 300 sinds 2014.
  • Het wereldwijde Responsible Business netwerk is uitgebreid tot 80 leden in 32 landen en alle geledingen van het bedrijf zijn hierbij vertegenwoordigd.

CWT blijft sterk verbonden aan de tien principes van de Global Compact van de Verenigde Naties, deze zijn van toepassing op mensenrechten, arbeid, milieu en anti-corruptie. Ook heeft CWT een sterke verbintenis met ECPAT International, een wereldwijd netwerk van maatschappelijke organisaties dat zich inzet tegen de seksuele uitbuiting van kinderen.

Lees het volledige rapport

* Het onafhankelijke agentschap dat de prestaties van organisaties op het gebied van milieu en sociale en ethische prestaties beoordeelt.

Over Carlson Wagonlit Travel

Carlson Wagonlit Travel (CWT) is wereldwijd marktleider in zakenreizen en meetings & events - en bedient klanten in circa 150 landen. Onze technologische oplossingen -gecombineerd met de expertise van meer dan 18.000 mensen- helpt onze klanten het optimale uit hun reisprogramma te halen, terwijl tegelijkertijd de reizigers verzekerd zijn van een best-in-class service. In 2016 realiseerde CWT een totaal transactievolume van 23 miljard US Dollars. Voor meer informatie over CWT: www.carlsonwagonlit.nl. Volg ons op Twitter: @CWTBenelux.

Media contacten:

Maaike Boer