CWT går forrest, når det handler om CSR

EcoVadis tildeler CWT en silver-rating i 2016. Det er dermed andet år i træk at EcoVadis' uafhængige analyse anerkender CWT for sin indsats inden for Responsible Business.
AMSTERDAM | 24 MARCH, 2016

EcoVadis har anerkendt Carlson Wagonlit Travels (CWT) responsible businesses praksis med en silver-rating i 2016. Denne rating bekræfter CWTs førende position blandt travel management virksomheder samt rejsebranchen generelt for andet år i træk.

CEO for Carlson Wagonlit Travel, Douglas Anderson, udtaler: “At være en ansvarlig virksomhed er en del af alt, hvad vi laver - det er i vores DNA. Når vi tager forretningsbeslutninger, er det vigtigt, at vi ikke blot tager hensyn til vores medarbejdere, kunder og rejsende, men også den verden vi arbejder i. Arbejdet med ansvarlighed er fundamentalt for at opbygge en stærk og bæredygtig virksomhed. Derfor har EcoVadis' rating stor betydning for os."

EcoVadis leverer uafhængige ratings af virksomheders CSR-aktiviteter inden for fire områder: miljø, arbejdspraksis, ansvarlig forretningspraksis og bæredygtigt indkøb. EcoVadis roser CWTs indsats på alle områder og især inden for ansvarlig forretningspraksis samt miljø bemærker CWT sig med topkarakterer.

EcoVadis’ marketingdirektør, David McClintock, siger: “Endnu en gang har CWT vist en stærk indsats og jævn fremgang i sine bestræbelser på en bæredygtig forretning. De er i top 2% i etik og top 3% inden for miljø-praksis i rejsebranchen, hvilket er fremragende. Dette viser kunderne, at CWT proaktivt mindsker risici og er godt positioneret til fremtidige bæredygtige forretningsmuligheder. I de seneste år har CWT hele tiden forbedret sig på områderne på EcoVadis' scorecard. Hvis CWT fortsat prioriterer forbedringer som hidtil, vil de med sikkerhed øge sin rating i fremtiden.”

Françoise Grumberg, CWTs vice president for Global Responsible Business, forklarer: “Vi er glade for det fremskridt, vi har opnået inden for CSR. Udviklingen er kommet af den passion og engagement vores medarbejdere har vist i hele virksomheden. Vores præstationer i de seneste år inkluderer global miljørapportering, fortsat og systematisk træning i vores politik inden for etik samt implementering af et globalt indkøbsprogram. Vi har et stærkt responsible business roadmap, som vil hjælpe os med at opnå vores ambition."

Læs mere om EcoVadis her

Om CWT

Hvis du vil vide mere om CWT og vores reponsible business initiativer, kan du læse mere her